تبلیغات
باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان نمایندگی 1412 - بدنسازی

بدنسازی

نوشته شده در تاریخ : شنبه 3 اسفند 1387   11:32 ق.ظ

تست آمادگی های انعطافی ( دامنه حرتی مفصل ران )

 

 

تقویت و توانایی های کشش عضلانی در لحضات تحت فشار بازی برای نمایش دامنه های حرکتی وسیع تر در دویدن ها ، پریدن ها ، ضربه زدن ها یکی از ویژگی های بارز تمرینات آمادگی بدنی در فوتبال محسوب می شود . مفصل ران به عنوان یکی از مهمترین مفاصل بدن برای بازی فوتبال که قدرتمند ترین عضله بدن یعنی عضله ران در انعطاف آن نقشی تأثیر گذار داشته است می تواند در حرکت پا باز با تمرینات ویژه به اوج تواناهای خود دسترسی پیدا کند . در این حرکت پس از تمرینات مربوطه با باز کردن دو پای خود به طرفین باید بتواند تا 9 سانتی متری زمین نزدیک شود.

 

 

تست آمادگی های قدرتی _ انعطافی ( دراز و نشست )

 

داشتن عضلات قدرتمند شکم و کور که مرکز ثقل بدن می باشد یی از ویژگی های مهم آمادگی های بدنی است که کمتر فوتبالیست ها به آن توجه می نمایند .

در این تست در مدت یک دقیقه 65 بار این حرکت را نمایش گذاشت .

1-     ابتدا با وزن بدن و استفاده از تخته های شیب دار

2-     استفاده از فنر _ کش

3-     در مراحل پیشرفته از توپ مدیسن بال و وزنه های سبک تر تقویت عضلات شکم را ادامه دهید .

 

 

تست آمادگی های قدرتی – توانی ( پرش جفت دو طرفه )

 

در دنیا دو ورزش پر طرفدار است که با پا انجام می شود یکی فوتبال آمریکایی است و دیگری soccer

یا همین فوتبال خودمان است .

داشتن عضلات قدرتمند ساق پاها و ران ها حلال بسیاری از مشلات ما در آمادگی های پرش جفت دو طرفه که با گذاشتن مانعی به ارتفاع 10 سانتی متر ( دو آجر ) باید به مدت یک دقیقه از طرفین آن پرش به چپ و راست بنمایند ، از ویژگی های این تمرین پر فشار رسیدن به امادگی های توانی است که نیاز اساسی در به نمایش گذاشتن عضلات قدرتی پا ها د رتمام مدت بازی است چرا که توان ،  یعنی قدرت انجام کار در زمان آن هم به مدت 90 دقیقه بازی فوتبال می باشد 

 

 

تست آمادگی های بدنی ( دوی 45 متر )

 

یی از فوتبالیست های حرفه ای دویدن به خط مستقیم می باشد . دوی 45 متر یکی از تست های با ارزشی است که می توان اوج ضربان قلب فوتبالیست ها را در فشار 100% دویدن به دست آورد .

توانایی دویدن دوی 45 متر به شما مک میکند که توان دویدن و موفقیت در تست های دوهای 4 د ر9 متر و 10 د ر6 متر را داشته باشید.

دویدن در سر بالایی یا سر پائینی با شیب 15 درجه در تقویت عضلات سرعتی برای این تمرین می تواند بسیار مفید باشد .   

 

تست آمادگی های سرعتی – توانی ( دوی 10 در 20 متر )

 

 

یکی از تمرینات سخت و پر فشار این 10 تست ارایه شده تست آمادگی های سرعتی – توانی ( دوی 10 در 20 متر ) است  . فوتبالیستی که با تمرینات تقویت عضلات قدرتی – استقامتی خود به سراغ این تست بیابد با مشکلات کمتری مواجه می باشد . نقش با ارزش توان بالای عضلات دراین تست  می تواند برگ برنده ای برای پیشرفت و مو فقیت بیشتر و مو فقیت بیشتر د رزمین تمرین و مسابقه باشد .



نوشته شده توسط:مهدی اسکندری



 
// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);