تبلیغات
باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان نمایندگی 1412 - عمومی

عمومی

نوشته شده در تاریخ : شنبه 3 اسفند 1387   11:44 ق.ظ

نوع مطلب :عمومی ،

آشنایی با چند واژه مهم تمرینات

 

 

آیزومتریکی : تمرینات بدون حرکت و ثابت ( انقباض بدون حرکت و جابجایی )

 

 

تمرینات کانستریک : نوعی از تمرینات با حرکت است و هنگام منقبض شدن عضله برای انجام یک عمل

( کوتاه شدن طول عضله ) صورت میگیرد .( نظر بالا بردن وزنه در حالت پرس سینه خوابیده )

 

 

تمرینات اکسنتریک : تغییراتی است که هنگام بازگشت عضله به حالت اولیه ( حالت راحتی عضله ) با

انقباض کم ولی بلند شدن طول عضله صورت میگیرد . ( نظیر پایین آوردن وزنه در حالت پرس سینه خوابیده)

 

 

حجم تمرین : طول مدت یک جلسه تمرین فوتبال را حجم تمرین می گویند .

 

 

شدت تمرین بیشینه : بالاترین درجه ای از فشار تمرین است که ورزشکار قادر است در یک زمان انجام دهد .

 

تمرین تداومی : تمریناتی که به طور پیوسته در زمان طولانی انجام می شود .

 

 

تمرینات هوازی : تمرینی که در آن اکسیژن جذب بدن می شود و با حضور اکسیژن سوخت و ساز انرژی

در بدن صورت می گیرد . مثل جاگینگ ( دوی نرم )

 

 

تمرینات غیر هوازی : تمرینی که در آن از اکسیژن استفاده نمیشود و سوخت ساز انرژی در بدن بدون حضور اکسیژن صورت می گیرد مثل دو های سرعت 4 تا 10 ثانیه ...

 

 

آستانه غیر هوازی ( آستانه لاکتیک ) : ضربان قلبی که بعد از آن اسید لاتیک بیش از آنچه که معمول است در بدن ایجاد می شود .

 

 

تمرین غیر هوازی ( غیر لاکتیک ) : تمرین غیر هوازی که در هنگام اجرای آن اسید لاکتیک در بدن ایجاد و انباشته می شود .

 

 

حداکثر اکسیژن مصرفی(  vo2 max   ) : مقدار اکسیژن جذب شده به بدن در دقیقه در حداکثر ضربان قلب .

 

 

بازیابی ( ریکاوری) : بازگشت به حالت اولیه ، بازگشت بدن انسان از ضربان قلب شدید به حالت اولیه را بازیابی می گویند .( هر چه سریعتر این امر اتفاق بیفتد برای بدن بهتر است )

 



نوشته شده توسط:مهدی اسکندری



 
// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);