تبلیغات
باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان نمایندگی 1412 - عمومی

عمومی

نوشته شده در تاریخ : شنبه 3 اسفند 1387   11:46 ق.ظ

توضیح نحوه فعالیت بدن در  تمرین

 

هر ورزشکاری که شروع به تمرین میکند ضربان قلب شروع به بالا رفتن میکند با افزودن شدت تمرین بالا رفتن قلب ادامه پیدا میکند و در حد معینی از ضربان قلب تولید اسید لاکتیک در بدن شروع میشود.

1-    اسید لاکتیک فقط بالاتر از ضربان قلب معینی تولید میشود.

2-  قبل از ایجاد اسید لاکتیک ار از تمرین دست بکشیم ضربان قلب به سرعت کاهش پیدا میکند ( بازگشت سریع به حالت اولیه )

3-  پس از ایجاد اسید لاکتیک ( بسته به مقدار اسید لاکتیک تولید شده ) ضربان قلب به کندی کاهش پیدا میکند و گاه مدتها طول میکشدتا به حالت اولیه برگردد زیرا اسید لاکتیک از طریق تنفس باید  از خون بیرون رود و این امر نیاز به فعالیت شدید قلب و ریه دارد بنابرین جریان خون در بدن زیاد خواهد . بیرون راندن اسید لاکتیک عمدتا" از طریق شش ها و تنفس صورت میگیرد.

4-    نقطه ای ( ضربان قلبی ) که اسید لاکتیک شروع به تولید میکند آستانه غیر هوازی است .

5-  باید تمرین ها طوری دیگه تنظیم شود که بدن ورزشکار عادت پیدا کند با فعالیت هر بیشتر و زمان هر چه دیرتر به آستانه غیر هوازی برسد .

6-    اهمیت حداکثر اکسیژن مصرفی vo2 max   و اینکه چه طور vo2max ورزشکار تقویت می گردد .

7-  افزایش vo2maxورزشکاران از طریق تمرینات استقامتی طولانی که در حد ود آستانه غیر هوازی باشد صورت میگیرد همچنین تمرینات غیر هوازی اگر در زیر آستانه غیر هوازی انجام پذیرد همین خاصیت را دارد.

8-  بالا بودن   vo2max  ورزشکار کلید پایداری و موفقیت و تضمین سلامتی است بنابراین ورزشکاران باید باور نمایند که در ضربان قلب اولا" ( قلب خسته میشود ) ثانیا" اسید لاکتیک تولید میشود ثالثا" کنترل عصبی کمتر میشود پس باید این توانایی را داشت که پس از این فعالیت شدید با اندک استراحت ضربان قلب به حالت اولیه در آید بدین ترتیب  دوام و طاقت ورزشار در صحنه مسابقات زیاد میشود یعنی ورزشکار در دقیقه آخر مثل دقیقه اول شاداب و پر توان است .



نوشته شده توسط:مهدی اسکندری



 
// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);