تبلیغات
باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان نمایندگی 1412 - بدنسازی

بدنسازی

نوشته شده در تاریخ : شنبه 3 اسفند 1387   11:28 ق.ظ

نوع مطلب :بدنسازی ،

بسمه تعالی

 

65 قاعده کلی در تمرینات بدنسازی

 

1 - همیشه دفترچه تمرینی را همراه داشته باشید .

2 - وزن بدن خود را دائما کنترل کنید ،اما این را بدانید که افزایش یا کاهش ورز ناگهانی نخواهد بود.

3 - با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب ، از چربی بدن برای افزایش توده عضلانی استفاده نمایید .

4 - چربی بدن را خیلی افزایش ندهید .

5 - پیش از روانه شدن به باشگاه از برنامه تمرینی آگاهی داشته باشید .

6 - از تمرینات قسمت بندی شده روی عضلات استفاده نمایید تا بیشترین تأثیررا بگیرید.

7 - برای افزایش حجم وسایز بدن ، تمریناتتان را با قدرت انجام دهید .

8 - سعی کنید از برنامه های تمرینی متنوع استفاده نمایید .

9 - از تمرینات جایزین به جای تمرینات یکنواخت روی هر عضله استفاده نمایید .

10 - قبل از تمرین بدن را به صورت مطلوب گرم کنید .

11- شدت تمرین را بیش از حد بالا  نبرید .

12 - قسمت های مختلف بدن را هماهنگ و به طور کامل تمرین دهید .

13 - سعی کنید نقاط قوت بدن خود را به اوج برسانید .

14 - در رفع نقاط ضعف بدن را نیز اهتمام لازم را بورزید .

15 - در کاهش دادن چربی بدن با تمریات هوازی کاهش دهید .

16 - سعی کنید تمرین خود را با تغذیه هماهنگ نمایید .

17 - ا سیستم های تمرینی متناسب با بدن خود اسفاده نمایید .

18 - تقریبا در هر 3 الی 8 هفته سیستم تمرینی خود را تغییر دهید .

19 - بدن انسان طوری طراحی شده است که فشار بیشتری را تحمل و به آن عادت می کند .

20  -به تدریج فشار وزنه را روی عضلات افزایش داده ،و از افزایش آن در زمان کوتاه جدا خوداری نمایید

در اینصورت از آسیب های مفصلی در امان می مانید .

21 - از آیده خود تصویری زیبا در ذهن ساخته و دائما" روی آن تمرکز نمایید .

22 - بدنسازی برای سلامت شماست در نتیجه سلامتی خود را فدای آن نکنید .

23 - ظریفت واقعی خود را در تمرینات بکار گیرید  واز بار اضافه بر بدن اجتناب کنید .

24 - از آناتومی بدن و بافت عضلات آگاهی کافی پیدا نموده و از تمرینات اثر گذار استفاده کنید .

25 - همانطور که عضلات اسکلتی را تقویت می نمایید سعی کنید عضلات قلی را نیز با انجام تمرینات قلبی -عروقی تقویت نمایید .

26 - تقویت سیستم قلبی - عروقی یکی از راههای جلوگیری از قلات یا استپ عضلانی می باشد .

27 - عادت های نادرست را که باعث ناهمگونی بدن و نافرمی آن می شود ترک نمایید .

28 - از حجم واقعی ششها استفاده نمایید تا اکسیژن کافی به بدن شما برسد .

29 - میزان انرژی و ذخیره داخلی عضله یا گلیکوژن را افزایش دهید .

30 - نسبت تار های عضلانی سفید و قرمز را در عضلات اصلی بدن شناسایی نمایید .

31 - عضلات سفید به سرعت منقبض می شوند و اصطلاحا سرعتی قدرتی هستنند .

32 - تارهای عضلانی قرمز کند انقباض بوده و اصطلاحا استقامتی می باشند .

33 - در هنگام تمرین دقیقا روی عضله مورد نظر تمرکز کنید .

34 - منظورازبدنسازی بهبود رد رشد عضلات بدن و رسیدن به قدرت متعدل در آنها می باشد .

35 - وقتی شما کنترل روی بدن خود را افزایش دهید ، خواهید توانست کنترل روی زندگیتان را افزایش دهید

36 - بدنسازی را دوست بدراید و به بدنساز بودن افتخار نمایید .

37 - سعی نمایید تکنیک های بدنسازی را آموخته و اثر آنرا روی بدن خود تجربه تمایید .

38 - از تجربه دیگران به صورت درست استفاده ننماید . و مربی واقعی خودتان باشید .

39 - از غریزه و احساسات خود به طور صحیح استفاده کنید و تمریناتتان را بر اساس ان تنظیم نمایید

40 - بدن سازی را برای نظم دادن به زندگی انجام دهید .

41 - چگونگی استفاده از رژیم های غذایی صحیح ، روش کاهش چربی ،هنر فیگور گرفتن ، روش برنزه شدن و سایر موارد مرتبط با بدسازی را بیاموزید اگر و فقط ار هدف شما شرکت در مسابقات است .

42 - در ست تمرین ردن و استفاده از ذهن و هوش مهمتر از بالا و پایین بردن وزنه بدون فکر است .

43 - حریف تمرینی آگاه می تواند رشد بدن شما را تسریح یا بهبود ببخشد .

44 - شمارش تکرار وزنه را زمانی شروع کنید سوزش عضلات شما شروع شده با شد .

45 - زمانی را که برای تمرین خود انتخاب میکنید سعی کنید با موقعیتی که دارید متناسب اشد .

46 - از اینکه مقداری غذا به محل کار خود ببرید ناراحت نباشید ، این لازمه تناسب شماست .

47 - سعی نماتیید باشگاهی را که امکانات و فضای مناسب دارد انتخاب کنید .

48 - باشاهی را انتخاب نمایید که افرادش در تمرینات جدی باشد تا روند پیشرفت شما کند نشود .

49 - حریف تمرینی شا بات جدیت خود در هنگام تمرین میبایست شما را در جدی بودن تمرین یاری کند .

50 - از حریفی که از تمرینات فرار می کند و سعی در سست کردن عزم و اراده شما را دارد دوری نمایید .

51 - همیشه ا چند حریف تمرینی خو آشنا باشید و از نقاط قوت آنها در تمرین برای رشد خود استفاده کنید .

52 - تعدادی دمبل و میز بدنسازی در منزل داشته باشید تا چنانچه نتوانستید در باشاه تمرین نمایید رشد شما متوقف نخواهد شد .

53 - فراموش نکنید بهترین اوقات یک بدنساز زمانی که در یک باشگاه تمرین می کند .

54 - بدنساز واقعی پس از اتمام یک جلسه برای تمرین جلسه بعد نقشه ماسبی را طراحی می کند .

55 - کلیه تمرینات هخود را در یک دفترچه تمرینی یاداشت نمایید .

56 - از لوازم مطلوب در حین تمرین استفاده نمایید : مانند کفشی که قوس پای شما را حفظ می نمایید .

57 - لباسی که شما را در سرما گرم و در گرما خنک نگاه می دارد .

58 - از کمربند مناسب تمرین استفاده نمایید تا به حفظ مهرهای شما کمک کند .

59 - سعی نمایید حتی یک ست ویا یک تکراراز تمرین را هم از دست ندهید .

60  - تاریخچه بدنسازی را بیاموزید  و از قهرمانان آن الگویی متناسب فرم بدنی خود پیدا کنید .

61 - تا حد توان عضلات را تمرین دهید .

 62 - نسبت به عضلات کوچک بی تفاوت نباشید .

63 - هماهنگی بین عصب و عضلات را انجام دهید .

64 - حرکات ششی را در بین تمرینات حتما: انجام دهید .

65 - برای روزهای تعطیل و استراحت برنامه ریزی کنید .

 

 



نوشته شده توسط:مهدی اسکندری



 
// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);